Wednesday, July 22, 2015

ඔහු ද ලක්ෂපති? ඔබ ද ලක්ෂපති?





රූපවාහිනී ආගමනයත් සමග සමාජයේ විවිධ වෙනස්වීම් සිදු විය. මුල් යුගයේ රුපවාහිනී ආගමනය හැදින්වූයේ රූප හා ශබ්ද මාධ්‍යයේ දුර්වල ඥාතියෙකු ලෙස යි. තව ද රූපවාහිනිය විවිධ අන්වර්ථ නම් වලින් හඳුන්වනු ලැබිනි. ඒ යකාගේ පෙට්ටිය, හූනියම් පෙට්ටිය යනාදි වශයෙනි. රූපවාහිනිය එල්ල වූ චෝදනා රැුසක් පරිගනකය, අන්තර්ජාලය හා Face book  අතර සමසේ බෙදී ගොස් ඇත. 

අනාරාධිත අමුත්තෙකුට වුවද හොදින් සංග‍්‍රහ කිරීම අපේ ඇත්තන්ගේ ඉතා හොද පුරුද්දකි. ආගන්තුක සත්කාරයෙන් අපි තරම් දක්ෂ ජාතියක් තවත් නැත. ඒ නිසාම රූපවාහිනිය ගුවන් විදුලිය මගින් ලබා දෙන සියල්ල සතුටු සිතින් වැළද ගැනීම හා ඒ සම`ග ජීවත් වීම අපේ සිරිතක් වි ඇත. ලක්ෂපති වැඩසටහන් සංස්කෘතිය අපේ රටේ එක් කාලයක් උන්මාදයට පත් කළ වැඩසටහනක් හා ගොඩ නැගුණ සංස්කෘතියකි. මෙහි ආරම්භය 1998 බි‍්‍රතාන්‍යයේදී සිදු විය. එය ”ගේම් ෂෝ” නම් විය. Who want to be a millionair යන ශීර්ෂය ඔස්සේ ආරම්භ වූ මෙහි පළමු ත්‍යාග මුදල බි‍්‍රතාන්‍යයේ පවුම් මිලියනයක් විය. බටහිරින් ආරම්භ වූ මේ සංස්කෘතිය අද වන විට තුන් වන ලෝකයේ රට වල වඩා ජනපි‍්‍රය වී ඇත. එපමණක් නොව මෙය ජනපි‍්‍රය සංසකෘතියේ අංගයක් බවට පත්ව ඇත. මෙහි යටි අරමුණු රැසක් පැවතිය ද sms කිරීම් call  කිරීම් දැන් මිනිසුන්ට අරුමයක් නොවේ. පොදුවේ බුද්ධියට තැන දෙමින් අරඹන මෙම වැඩසටහන් වල ඉලක්ක ග‍්‍රාහක පිරිස මුලූ මහත් සමාජයම නියෝජනය කිරීමට සමත් වේ.

 නමුත් අද වන විට රූපවාහිනිය නැරඹිම, ගුවන් විදුලියට සවන් දීම, ඒ හා ගණුදෙනු කිරිම කිසිවෙකුට බැලූ බැල්මට පාඩුවක් නැත. සැබැවින්ම මේ උපකරණ ධන නිධානයන් වී ඇත. උදෑසනට, මද්දහනට, රාතී‍්‍රයට වෙන වෙනම නිධානයන් මතු කරවන ගුවන් විදුලියේ කනට අල්ලස් දීම, අද ගුවන් විදුලි මාධ්‍ය අතර තරගයක් වී ඇත. මතුපිටින් මේ දෙස බැලූවෙකුට හෝ එක් දිනක් ගුවන් විදුලියට සවන්දුන් අයෙකුට මේ සූදුවේ රස දැනෙන්න පටන් ගනියි. දිවයිනේ විවිධ ස්ථානයෙන් විවිධ වූ ජයග‍්‍රහක ජයග‍්‍රාහිකාවන් මතු වෙයි. බඩු මලූ, සල්ලි මිටි, තෑගි ලැබුණු ඔවුන් විටින් විට ගුවන් විදුලියෙන් කතා කරමින් එම සේවයට සුභ පතයි. ගුවන් විදුලිය ඇසීම පමණක් නොව එහි ශබ්දය පිළිබඳවත් අසන නාළිකාවේ නම සටහන් කර තැබීම පිළිබඳවත් අද ඒ ඒ නාළිකාවන්ගේ පිරිසට වඩා හොදින් ජනතාව දනිති. තම නිවසටත් දිනෙක පැමිණ බඩු මලූ, සල්ලි මිටි, තෑගි ලබා දී යනු ඇතැයි අපේක්ෂාවෙන් තව තවත් බෝඞ් ලෑල්ල අලූත් කරයි. ගුවන් විදුලි යන්ත‍්‍රයේ ශබ්දය වැඩි කරයි. සබැවින්ම දිනන්නේ කවුද? ගුවන්විදුලි නාළිකාවනගේ අපේක්ෂාව ජනතාවගේ ජීවන තත්ත්වය වඩා වර්ධනය කිරීම ද? එසේත් නැත්නම් සෙසු නාළිකාවන් අතර ප‍්‍රමුඛයා වීමටද? ඔවුන්ගේ සෙල්ලම් අතර සාමාන්‍ය රසිකයින් ඉත්තන් වී ඇත.

රූපවාහිනිය කෙදිනකවත් ගුවන් විදුලියට දෙවෙනි නොවෙයි. ගුවන් විදුලියේ මෙන් කුඩා ගණුදෙනු නැත. ඔවුන්ගේ ගණුදෙනුව ආරම්භ වනනේ රුපියල් ලක්ෂ ගණනින් ය. එසේත් නැත්නම් රන් පවුම්, රන් දම්වැල්  ලබා දීමේ අරමුණිනි. ඇත්තු පවා රූපවාහිනිය නැරඹීමෙන් ලබා ගත හැකි බව පසුගිය දිනවල ඔබට වැටහෙන්න ඇති. අද දිනයේ දියුණු වීම එතරම් අපහසු නැත. විටෙක ඒ සදහා ඔහු හෝ ඇයට කැප කිරීමට සිදු වන්නේ රූපවාහිනිය නැරඹීමට ගත වන කාලය පමණි. 

ලක්ෂපති වීම මුදලට පමණක් සීමා නොවේ. රූපවාහිනී ගුවන් විදුලිය මගින් පෙන්වන, අසන සියල්ල තුළින් ඒ ඒ ආයතන ලාභ පාඩු ලබයි. ඔවුන්ගේ ලාභ, ජනපි‍්‍රයත්වය, සම්මාන හා වාර්ථා අතර ඔබ කොතැන ද?

එකම ආකෘතියට නිර්මාණය වූ ටෙලි නාට්‍ය පෙළක් කොහෙන් හෝ ඇහිද ගැනීමට අද රූපවාහිනී නාළිකා සමත් වෙයි. පොහොසත් පෙම්වතා හා දුප්පත් පෙම්වතිය හෝ පොහොසත් පෙම්වතිය හා දුප්පත් පෙම්වතා හැරෙන්නට මේ ටෙලි නාට්‍ය තුළ ඇති දෙයක් නැත.  දෙමාපියන්ට රහසින් ගෙනයන මොවුන්ගේ පෙම් සටන දිනවීමට අපේ අම්මලා, ආච්චි අම්මලා, තාත්තලා හා ලොකු අයියලා සතියේ දවස් 05ක් තුළ පැය 2.30 පුරාවට සටන් කරයි. ඔවුන් නිතැතින්ම ලබා ගන්නේ අර බොලද පෙම්වතුන්ගේ පැත්ත යි. ටෙලි නාට්‍ය අවසාන වෙයි. පියවි ලොවට පැමිණෙන ඔවුන් තම දුව පුතා යහමගට යැවීමට සටන් කරයි. මේ සටන පෙර සිදු කළ සටනට වඩා වෙනස් ය. නමුත් ඒ වන විට දරුවන් පෙර සටනින් පන්නරය ලබා සිටී. මව්පියන් ප‍්‍රමාද වැඩියි.  මෙහිදී ද ඔවුන් තම ගුවන් කාලය සාර්ථක කොට ගෙන ඇත. ඔවුන් තම ආදායම් වාර්තා තබා ඇත. නමුත් ඔබ කොතැන ද?

විටෙක සමහර ටෙලි නාට්‍ය රාතී‍්‍ර 9.30ට විකාශනය වීම පිළිබද අපි සතුටට පත් වෙමු. මන්ද කුඩා දැරියක් මූලික කර ගත්ත ද, මෙහි අන්තර්ගතය වැඩි හිටියන්ට වඩාත් උචිත ලෙස සකස් වි ඇති බැවිනි. නමුත් රාතී‍්‍ර 9.30ට විකාශනයෙන් තෘප්තිමත් නොවන මොවුන් විවේකී ඉරිදා දිනයේ ත් සෑම සතියේ දිනකම උදෑසන ත් යළි යළිත් මේ ටෙලි නාට්‍ය පුනර් විකාශය කරයි. මේ කටයුත්ත මෙලෙස සිදු වුවහොත් සාමාට මල් කඩා දුන් අමර, ”අද සාමලා සතුටු වන්නේ මල් වලින් නොව රෝමෑන්ටික් වීමෙන් යැයි”, සිතා රොමෑන්ටික් විමට බැරි නැත. 

 ගුවන් විදුලි, රූපවාහිනි මගින් විවිධ දේ ලබා දෙයි. විවිධ දේ පෙන්වයි. මුදල් හා ත්‍යාග අපේක්ෂාවෙන්  අපි නිරන්තරයෙන් ඔවුන් හා සිටී. විටෙක රූපවාහිනී තිරයේ යටින් දිස්වන රූපය ඔබේ ජීවිතයේ වැදගත් අංගයකි. ජයග‍්‍රහනය කළ පිරිස් මාධ්‍ය ඔස්සේ පවසන්නේ පවුලේ සියලූ දෙනා එක් වී රූපවාහිනී නැරඹූබවයි. ගුවන් විදුලිය ඇසීම ඔවුන්ගේ පුරුද්දක් වී තිබුණු බවයි. කෙසේ හෝ ඔවුන් ලද ජයග‍්‍රහණය හේතුවෙන් නරඹන අපිටත් ජයග‍්‍රහණය කිරීමට ආරාධනා කරයි. මේ ජයග‍්‍රහණ පසු පස අපි විශාල වේලාවක් නාස්ති කරගෙන ඇත. ඒ ගෙවුනු කාලය යළි නො එනු ඇත.  නැරඹු ඇසූ දේ කොයිතරම් යහපත් ද, වැඩදායක ද යන්න ඔබ විසින් බුද්ධියෙන් විමසිය යුතු ප‍්‍රශ්නයකි. සබැවින්ම මෙහිදී මා හට මතු වන ප‍්‍රශ්නයක් ඇත. ඒ ලක්ෂපති වන්නේ ඔහු ද? ඔබ ද? යන්නයි.

No comments:

Post a Comment